Na Jordana gana el premio Arcoíris de Lambda #PremiArcIris @lambdavalencia

Na Jordana guanya el premi Arc Iris de Lambda per vàries escenes sobre el col·lectiu LGTB

Lambda està participant un any més de les Falles amb el repartiment de preservatius i demanant unes Falles respectuoses amb totes i tots

Lambda-Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals ha fet públic el nom de la falla que s’ha endut el tretzè premi Arc Iris, guardó amb el qual es reconeix a aquelles falles que, dins de l’enginy i la crítica, millor reflectisquen la diversitat sexual, de gènere i familiar. Enguany el jurat de Lambda ha decidit que, d’entre totes les comissions que s’havien inscrit en el concurs, la falla que mereixia el guardó era la de Na Jordana, de la Secció Especial.

Na Jordana ha rebut el premi, no per una, sinó per tres escenes que mostren diferents realitats del col·lectiu LGTB com són les famílies formades per persones del mateix sexe, la capacitat d’estimar independentment del sexe o el gènere, i una referència a la Llei d’Identitat de Gènere que, des de fa huit anys, permet a les persones transsexuals canviar el seu nom i el seu gènere en la seua documentació.

Des de Lambda han destacat que feia anys que no participaven tantes falles en aquest premi i que la decisió ha sigut complicada per la incorporació positiva dels drets de les persones LGTB en els monuments fallers. Com tots els anys, Lambda està participant també de la festa fallera amb una campanya de prevenció del VIH amb el lema “Estes Falles, amb caloret o sense, usa condó sempre” i que el voluntariat de l’associació està repartint durant les mascletaes.

A més, ja que durant les Falles encara és comú escoltar càntics homòfobs com el de “maricón el que no bote”, des de Lambda s’han posat en contacte amb la Junta Central Fallera, diferents agrupacions falleres i la Federació de Bandes de Música de la Comunitat Valenciana per a animar-los a eradicar aquests actes homòfobs, així com instar a totes les persones que participen de les nostres festes populars a gaudir de les mateixes sense discriminacions cap a cap persona. “Ens ha sorprès molt gratament la bona acollida que ha tingut la campanya “Borinot el que no bote”, doncs hem vist com s’han anat sumant a ella moltíssimes comissions falleres de tot el País Valencià, personalitats de la cultura, partits polítics, bandes de música, associacions, etc, la qual cosa ens demostra que estem en el bon camí per a aconseguir unes festes sense discriminació”, ha expressat Fani Boronat, coordinadora general de Lambda.

Des de Lambda animem al món faller a que facen seues les nostres reivindicacions i els agraïm que s’estiguen implicant cada vegada més per fer de les Falles unes festes respectuoses i inclusives per a totes i tots i on lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals puguem gaudir amb total llibertat de la nostra festa més internacional”, ha conclòs Boronat.

Na Jordana gana el premio Arcoíris de Lambda por varias escenas sobre el colectivo LGTB

  • Lambda está participando un año más de las Fallas con el reparto de preservativos y pidiendo unas Fallas respetuosas con todas y todos

Lambda-Colectivo de lesbianas, gais, transexuales y bisexuales ha hecho público el nombre de la falla que se ha llevado el decimotercer premio Arco Iris, galardón con el que se reconoce a aquellas fallas que, dentro del ingenio y la crítica, mejor reflejen la diversidad sexual, de género y familiar. Este año el jurado de Lambda ha decidido que, de entre todas las comisiones que se habían inscrito en el concurso, la falla que merecía el galardón era la de Na Jordana, de la Sección Especial.

Na Jordana ha recibido el premio, no por una, sino por tres escenas que muestran diferentes realidades del colectivo LGTB como son las familias formadas por personas del mismo sexo, la capacidad de amar independientemente del sexo o el género, y una mención a la Ley de Identidad de Género que, desde hace ocho años, permite a las personas transexuales cambiar su nombre y su género en su documentación.

Desde Lambda han destacado que hacía años que no participaban tantas fallas en este premio y que la decisión ha sido complicada por la incorporación positiva de los derechos de las personas LGTB en los monumentos falleros. Como todos los años, Lambda está participando también de la fiesta fallera con una campaña de prevención del VIH con el lema “Estes Falles, amb caloret o sense, usa condó sempre” y que el voluntariado de la asociación está repartiendo durante las mascletás.

Además, puesto que durante las Fallas aún es común escuchar cánticos homófobos como el de “maricón el que no bote”, desde Lambda se han puesto en contacto con la Junta Central Fallera, diferentes agrupaciones falleras y la Federación de Bandas de Música de la Comunitat Valenciana para animarles a erradicar estos actos homófobos, así como instar a todas las personas que participan de nuestras fiestas populares a disfrutar de las mismas sin discriminaciones hacia ninguna persona. “Nos ha sorprendido muy gratamente la buena acogida que ha tenido la campaña “Borinot el que no bote”, pues hemos visto como se han ido sumando a ella muchísimas comisiones falleras de todo el País Valenciano, personalidades de la cultura, partidos políticos, bandas de música, asociaciones, etc, algo que nos demuestra que estamos en el buen camino para conseguir unas fiestas sin discriminación”, ha expresado Fani Boronat, coordinadora general de Lambda.

Desde Lambda animamos al mundo fallero a que hagan suyas nuestras reivindicaciones y les agradecemos que se estén implicando cada vez más en hacer de las Fallas unas fiestas respetuosas e inclusivas para todas y todos y donde lesbianas, gais, transexuales y bisexuales podamos disfrutar con total libertad de nuestra fiesta más internacional”, ha concluido Boronat.

Ciberfallas Fallas de Valencia Fallas programa de Fallas 2018 con todos los eventos de fallas, calendario y horario de mascletaes y castillos, la ofrenda de fallas Web online decana de las fallas de Valencia. Fiestas de la comunidad Valenciana

Ganadores de los Premios Falleros Controla Club @ControlaClub
Na Jordana: "Altres formes de sentir la festa són possibles"

Deja tu comentario

commentario

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *