El més d’octubre té sabor de fantasia, de cultura i diversió gràcies als xiquets de les falles de Torrent. L’O.A.M. de Junta Local Fallera de Torrent fica en marxa la XXXIII edició del Concurs de Teatre Infantil. Cada vesprada, des del 4 fins al 24 d’octubre, els més menuts representaran obres en valencià per al gaudi dels assistents.
Com a novetat i a sugerència del Ple de la Junta Local Fallera, enguany s’ha dotat de major valor econòmic els tres primers premis del concurs, com a resultat de reduir la quantia del premi “valors cívics”, atorgat per la delegació de Cultura de l’Ajuntament. Així doncs, després d’este reequilibri, els premis queden de la següent manera: 1r premi 250 euros, 2n premi 150 i 3r, 90 euros. Premi als Valors Cívics: 250 euros. PREMI AL MILLOR ACTOR INFANTIL (palet J.L.F) i PREMI A LA MILLOR ACTRIU INFANTIL (palet J.L.F).
El divendres, 4 de octubre trenca el gel la falla Ramón y Cajal amb l’obra
“Què farem?“, el dilluns, 7 d’octubre serà el torn de la comissió de La Cotxera amb l’obra “El bosc de brisa”, a l’endemà actuarà la falla de La Plaça, amb l’obra “Joguets” i el dijous, 10 d’ octubre l’obra “Castigats” serà representada per la falla Saragossa Parc Central.
Quant al divendres, 11 d’octubre la falla Sedaví ficarà en escena l’obra “Tribu” i el dilluns, 14 d’octubre “la democrata emperatriu” serà portada a escena pels xiquets de la falla Pare Méndez. A l’endemà serà el torn de la falla Avinguda i “La decisio de Vila-neta” i el dimecres pren el téstic la comissió Lope de Rueda amb l’obra “La gallina que no pogué regnar”.
Els xiquets de Nicolau Andreu també es pujaran a l’escenari amb l’obra “El pou de la tristor”, serà el pròxim dilluns, 21 de octubre, mentre que el dimarts 22, es durà a terme l’obra “Un embolic de rates i gats”, a càrrec de la falla Cronista Vicent Beguer i Esteve. La penúltima comissió en actuar serà la falla Àngel del Alcasser, amb la divertida obra “t´he agafat, caputxeta!”(dimecres, 23 d’octubre) i finalment tanca el cicle de concurs la falla Antoni Pardo, amb “El casalot de la por” (dijous, 24 d’ octubre)
Recordem que totes les obres de teatre es representaran en el saló d’actes de l’Ajuntament de Torrent a partir de les 20.00 hores.